Na 1 week: Hanoi, Sapa en Halong Bay - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Laura - WaarBenJij.nu Na 1 week: Hanoi, Sapa en Halong Bay - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Laura - WaarBenJij.nu

Na 1 week: Hanoi, Sapa en Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Maart 2015 | Vietnam, Can Tho

Dag vrijwilligerswerk en hallo reizen is begonnen. De eerste week zit er op en wat maak je veel mee in een week tijd. Mijn reis begon met het vliegtuig van Can Tho naar Hanoi. Dit ging allemaal vrij gemakkelijk, waar na ik direct in een goedkope bus naar de city center kon en met een motorbike verder. Het hostel waar ik zat was redelijk. Bij aankomst direct via het hostel de nachtbus naar Sapa geboekt voor de volgende dag! Dat is stap 1. Stap 2 was een trip boeken naar Halong Bay direct nadat ik terug kwam uit Sapa. Het hostel deed dit, maar was vrij duur dus als echte nederlander ging ik op zoek naar wat goedkopere maar ook (hopelijk) betrouwbare tour operators.

De volgende dag heb ik de gehele dag in Hanoi rondgelopen. Een heerlijk dagje alleen rond gelopen: de Franse wijk, op naar een kerk, op naar de pagoda, op naar de gevangenis en Ho Chi Min mausoleum. Ik heb denk ik alles gezien wat er te zien viel. Echter zijn de museums dicht op vrijdag en maandag en ik was er op maandag. Hoogtepunt was toch wel de gevangenis waar alles te zien was hoe het in de oorlog er aan toe ging, maar ook de pagoda in de buurt en de pagoda bij een groot meer. Helemaal kapot gelopen, was echter nog de taak die gister nog niet zo aantrekkelijk leek: de tour regelen naar Halong Bay. Uiteindelijk na 6 tour agency's naar binnen te zijn gegaan via tripadvisor bij een tour agency gekomen: ik zou mee gaan op een partycruise. Ja, IK ging mee. Ze gaven aan dat het niet party party was, een leuke manier om mensen van mijn leeftijd te leren kennen.

Tijd om naar Sapa te gaan, nachtbus was prima en meteen bij aankomst Sarah leren kennen die naar een hostel op zoek was. Ik ben meegegaan en heb de volgende dagen met haar opgetrokken. We hebben twee dagen een motorbike gehuurd. We wilden niet een tour boeken, we achtten de kans groot dat het niet veel meer bijzonder was dan we zelf kunnen zien: Silver Waterfalls, richting het zuiden gegaan van Sapa waar we in Ta Van zijn gestopt om wat te eten en een rondje te lopen tussen de verschillende stammen rondom Sapa, CatCat Village bezocht te voet met zijn eigen waterfall. Kortom: veel gedaan met zijn tweeen. Het was leuk om het te doen samen met iemand en we konden het ook goed vinden! Ze moest echter na twee dagen al naar huis, dus de laatste dag ben ik Sapa zelf in gelopen. Je kon er de berg op lopen, dus dat heb ik gedaan. Het is echt prachtig in Sapa. Op de berg kunnen genieten van het uitzicht en de eerdere dagen vanaf de motorbike! Je kunt er gewoon een tijd zitten en genieten van al het moois wat je ziet. Echter jammer dat dit vaak wordt onderbroken door het feit dat er van alles aan je wordt aangeboden of dat er een groep Aziaten als een stel leeuwen op je af komen om op de foto te gaan! Fijn joh, ga toch genieten van hier. Goed alles overleefd en tijd om weer terug te gaan naar Hanoi. De volgende dag vertrok ik weer vroeg naar Halong Bay.

De bus vertrok om 8 uur naar Halong Bay, dit werd zoals vaker hier 8.45 uur. Na een vier uur durende tocht konden we de boot op. De groep bestond uit 27 studenten met uiteenlopende leeftijden van 18 tot en met 28 jaar. Het was echt een ervaring. Prachtige omgeving, gewoon om rond te varen en te genieten van alles. De eerste dag hebben we een grot bezocht om vervolgens de kanooen en te zwemmen. Dit laatste was niet heel aantrekkelijk, de zon scheen niet echt en we zaten met vesten aan op het dek. Maar goed, ik zou Laura niet zijn om er als een van de eerste in te springen vanaf het dek! Te gekke ervaring. De nacht doorgebracht op de boot. Dit nadat er natuurlijk een party moest plaatsvinden. Het was voor mij beetje gemengd: vond het wel leuk, maar was eigenlijk doodop. Maar toch leuke contacten aan over gehouden, metname na de tweede nacht. De tweede nacht werden we naar een eiland gebracht. De groep was geslinkt tot 17. Voor we het eiland bereikten mochten we 'rockclimbing' en 'cliffdiving' doen. En ook hier zou ik niet Laura zijn om als enige en eerste meid de rotsen op te gaan. Blijkbaar had ik een afslag gemist, want ik kwam uit op de ongeveer 12 meter hoge sprong het water in. Toegevend: ik stond met knikkende knieen bovenaan. Het was hoog!
Het eiland erna was te mooi om waar te zijn. Je kreeg een Expeditie Robinson gevoel: afgezet worden met een klein bootje om op een onbewoond eiland door te brengen. Hier wat tijd voor mezelf genomen om gewoon op de rotsen te kijken naar al het moois, de rust, en gewoon even te lezen en te schrijven. Niet te beschrijven, fantastisch. De hele dag hadden we voor onszelf, nog steeds geen zon, dus de dag bestond uit relaxen in het huisje. De volgende dag mochten we naar huis. Na de boot, de bus, de boot en weer een bus te hebben genomen kwamen we aan om 17.30 uur in Hanoi, om weer om 17.45/18.00 uur te vertrekken met de nachtbus naar Hue! Wat een tocht, maar ik ben aangekomen, ingecheckt in een hostel en klaar voor de volgende week!

Dag lieve mensen!

  • 09 Maart 2015 - 13:34

    Sonny:

    Super gaaf om te lezen Lau!! Heel veel plezier nog in het prachtige Vietnam!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 15 Dec. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4364

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 22 Maart 2014

Vietnam!

Landen bezocht: